Potwory

Dwugłoryb

tekst archiwalny - 4 maja 2008
Podróż dłużyła się niemiłosiernie. Od kilku tygodni nie widzieliśmy suchego lądu. Załoga popadła w rutynę. Dopiero trzydziesty siódmy dzień podróży przyniósł nam odrobinę rozrywki. Stałem wtedy na orlim gnieździe i wypatrywałem lądu na horyzoncie. I wtedy spostrzegłem, iż nieopodal nas, pod jasnobłękitną taflą wody, poruszał się ogromny, szary cień.

Zabiłem na alarm, choć byłem przekonany, że to tylko wieloryb wypływający, by nabrać powietrza. Zauważyłem jednak, że to coś ma dwie głowy! W dodatku płynęło na jeden z naszych statków! Na wszystkich okrętach załoga podniosła alarm. Marynarze stawali przy burtach z harpunami w dłoniach, gotowi bronić statku i ratować się przed zatopieniem. I wtedy bestia uderzyła. Dostało się okrętowi z prawej. Łajba przechyliła się, wyrzucając za burtę część załogi. Rozległy się okrzyki przerażenia. Stwór tymczasem płynął przed siebie i wynurzył się tuż przed kolejnym statkiem. Przepłynął tak jeszcze kilkadziesiąt metrów i ponownie zniknął pod wodą. Kontury jego wielkiego cielska stopniowo stawały się coraz mniej wyraźne. W końcu po bestii nie pozostał nawet ślad. Marynarze z zaatakowanego okrętu wciągali swoich, powyrzucanych za burtę kolegów z powrotem na pokład. Podszedłem do kapitana. Wysoki, czarnowłosy mężczyzna kręcił głową na znak niezadowolenia.
- Widziałeś kiedyś coś takiego? Co to u diabła było? - spytałem
- Ha, ha... coś mi się zdaje, mój drogi, że to dwugłoryb. Szansa na spotkanie tej bestii na morzu jest niewielka, bo to rzadkie stwory. A jednak my musieliśmy się na niego natknąć. No nic... wracamy do pracy. Sprawdź, czy na Krabie wszyscy przeżyli.


Z pamiętnika Ragnusa, korsarza z Morza Mieczy



Dwugłoryby to ogromne, na wpół legendarne bestie zamieszkujące otchłanie mórz i oceanów. Według relacji marynarzy, którzy natknęli się na nie podczas swych podróży, dwugłoryby to specyficzny gatunek wielorybów. Specyficzny, bo dorastający do niemal trzydziestu metrów długości. Poza tym, jak wskazuje sama nazwa, dwugłoryb posiada dwie głowy. Każda z nich ma parę oczu umieszczony nisko na górnej szczęce. Przód każdej z głów znaczą ogromne nozdrza, a okolice skrzeli uzbrojone są w długie, kilkumetrowe rogi. Z dołu skrzeli wyrasta para długich czułków, o długości około sześciu metrów. Stanowią one naturalną broń dwugłorybów - dotknięcie ich końcówek grozi poważnym poparzeniem. Stąd też wszelkie drapieżniki zamieszkujące morskie głębiny, stosunkowo rzadko decydują się atakować dwugłoryby.

Stworzenia te można spotkać praktycznie na wszystkich morzach i oceanach Krain. Szansa na zetknięcie się z nimi jest jednak bardzo niewielka. Mimo wszystko są to rzadko występujące istoty. Wielu marynarzy uważa, że występują tylko w legendach. Istnieje jednak kilkanaście bardzo wiarygodnych podań z dwuglorybami w roli głównej.

Dwugłoryby nie są z natury agresywne. Żywią się planktonem oraz drobnymi rybami i nie mają w zwyczaju atakować innych istot, dopóki same nie zostaną zaatakowane. Mogą jednak stanowić zagrożenie dla przepływających statków - co jakiś czas dwugłoryby muszą bowiem wypływać na powierzchnię wody, w celu uzupełnienia zapasów powietrza. Mogą się wtedy znaleźć nieopodal ludzkich statków. A wtedy zdarza się, że uderzają w płynące nad nimi okręty. Wprawdzie takie sytuacje mają miejsce bardzo rzadko, jednak jeśli dojdzie do spotkania z dwugłorybem, może ono mieć tragiczne skutki.

Statystyki

Dwugłoryb

Olbrzymie wynaturzenie (wodne)

Kostki wytrzymałości: 15k8+105+3+3 (184pw)
Inicjatywa: -2 (-2 Zrę)
Szybkość: 12m (powolna)
Klasa Pancerza: 13 (-2 Zrę, -4 rozmiar, +7 naturalny)
Atak: uderzenie ogonem +21 (2k8+15), bodnięcie +21 (2k8+15)
Całkowity atak: uderzenie ogonem +21 (2k8+15) lub bodnięcie +21 (2k8+15)
Ataki specjalne: dotknięcie czółkiem
Specjalne cechy: redukcja obrażeń 5/+1
Rzuty obronne: Wytrw+18, Ref+3, Wola+11
Atrybuty: S 40, Zr 6, Bd 25, Int 8, Rzt 10, Cha 10
Umiejętności: nasłuchiwanie +8, spostrzegawczość +5, pływanie +6
Atuty: Żelazna Wola, Twardość, Twardość, Wielka Wytrwałość, Czujność, Walka na oślep
Przestrzeń/zasięg: 5m na 20m/4m
Środowisko: morza i oceany
Występowanie: zazwyczaj pojedynczo, czasem grupami po 3-5 osobników
Skala wyzwania: 13
Skarb: standardowy
Charakter: neutralny
Rozwój: 15-30KW
Dostosowanie poziomu: -

Walka
a) dotknięcie czółkiem - wykonując udany test walki wręcz, dwugłoryb może dotknąć swojego przeciwnika czółkiem. Dotknięty oponent czuje przerażające gorąco, a jego skóra zostaje wypalona w miejscu, w którym została dotknięta. Dotknięcie czółkiem zadaje 2k8+5 obrażeń każdej istocie. Udany rzut obronny na Refleks o ST równym 30 pozwala zredukować ilość obrażeń o połowę.
KOMENTARZE (0) Zaloguj się aby dodać komentarz. Nie masz konta? Zarejestruj się!
Nie ma jeszcze żadnych komentarzy.

Copyright © 2004-2017 Bestiariusz.pl. Wszelkie prawa do treści, grafiki oraz zdjęć dostępnych na stronie są zastrzeżone na rzecz Bestiariusz.pl lub odpowiednio na rzecz podmiotów, których materiały są udostępnianie na podstawie współpracy z Bestiariusz.pl.

Teraz jest 17 gru 2017, 08:53 — Strefa czasowa: UTC + 1
Engine: NERV 4.0 BETA
Warunki użytkowaniaPolityka prywatnościUsuń ciasteczka