Potwory

Tollok

tekst archiwalny - 17 sierpnia 2006
Tolloki to wojownicze, humanoidalne stworzenia, które stają się prawdziwą zmorą podróżujących karawan. Z wyglądu przypominają trochę gobliny. Są jednak od nich znacznie silniejsze. Ich naturalną bronią jest jad, który wstrzykują poprzez ostro zakończony język. Potrafi on w ciągu kilku sekund uśmiercić nawet bardzo postawnego chłopa. Tolloki nakładają solidne zbroje - rasa ta dobrze opanowała płatnerstwo. Często noszą na sobie skóry upolowanych zwierząt. Nie lubią używać mieczy, toporów i podobnych broni, preferują raczej oręż obuchowy, taki jak morgenszterny bądź korbacze. Ponadto ich naturalnym kolorem skóry nie jest wcale zieleń, tak jak ma to miejsce w przypadku goblinów. Skóra tolloków jest ciemna, ma barwę od brunatnobrązowej, aż po czarną.

Tolloki zamieszkują jaskinie oraz opuszczone kopalnie. Mimo iż preferują życie w ciemności, to równie dobrze egzystują w świetle dnia. Potwory te zakładają własne społeczności. Największe klany liczą nawet do tysiąca osobników. Tolloki są wszystkożerne, choć preferują mięso. W krytycznych sytuacjach nie pogardzą mięsem ludzkim lub goblińskim. Ludzi atakują jednak nie po to, by ich zjeść, ale by ich obrabować. Znane są opowieści o czarnych jak smoła, przerośniętych goblinach atakujących karawany i kradnących wszelkie kosztowności. Kiedy już zaskoczą taką ekspedycję, to rzadko zabijają jej członków. Zazwyczaj pozostawiają ich przy życiu, chyba że ci stawiają opór. Podobnie kiedy biorą jeńców do niewoli. Zaraz po grabieżach, ich ulubionym sposobem zarobku są porwania dla okupu. Jeśli bestie otrzymają okup, to można mieć pewność, iż porwany wróci cały i zdrowy. Jeśli natomiast okupu nie otrzymają, to nieszczęśnik najpewniej skończy jako pożywienie dla młodych członków klanu.

Klany tolloków, tak samo jak to jest na przykład z klanami ludzkich barbarzyńców, toczą ze sobą wojny i zawierają sojusze. Hierarchia w społeczności tolloków jest dość standardowa. Plemię ma jednego wodza, kilkunastu starszych wojowników, służących jako doradcy w dowodzeniu klanem, oraz kilkudziesięciu żołnierzy. Kiedy trzeba, klany potrafią się zjednoczyć, na przykład aby odeprzeć ataki fanatycznych wyznawców Malara bądź Erythnula, z którymi często rywalizują o miejsce zamieszkania.

Jaskinie tolloków są zwykle silnie ufortyfikowane. Po korytarzach stale krążą patrole, a w wielu salach zamontowane są ambony, z których łucznicy wypatrują ewentualnych intruzów. Jeśli ktoś jest tak głupi lub szalony, by udawać się do siedziby tych bestii, to już przy wejściu będzie musiał pozbyć się broni i podać powód wizyty. Jakiekolwiek sprawy związane z handlem lub wojskowością załatwia zawsze wódz. Prawdziwy problem pojawia się wówczas, gdy wódz nie ma akurat ochoty na wysłuchanie przybysza. Są to jednak rzadkie przypadki, zazwyczaj tolloki wysłuchują ofert intruzów, kimkolwiek by oni nie byli i jakkolwiek by nie wyglądali. Jeśli oferta wyda się wodzowi kusząca, to zapewne dojdzie do jakiegoś układu. W przeciwnym wypadku intruz następnego dnia posłuży jako poobiedni deser dla przywódcy plemienia.

Tollok

Średni humanoid (goblinoid)

Kości wytrzymałości: 2k8 (8pw)
Inicjatywa: +2 (+2 Zrę)
Szybkość: 9m (6m w zbroi)
KP: 15 (+4 zbroja łuskowa, +1 mała drewniana tarcza)
Atak: morgensztern +5, ukąszenie +4
Obrażenia: morgensztern 1k8+2, ukąszenie 1k4+2+trucizna
Front/zasięg: 1,5m na 1,5m/2m
Specjalne cechy: widzenie w ciemnościach 36
Specjalne ataki: trucizna (jako dodatkowy skutek ukąszenia)
Rzuty obronne: Wytrw+3, Ref+5, Wola+0
Umiejętności: Zauważanie +2, Ciche poruszanie +2, Wspinaczka +2, Zastraszanie +2
Atuty: Zogniskowanie broni (morgensztern)

Klimat/teren: podziemia bądź tereny w klimacie umiarkowanym
Występowanie: patrol (2-6), banda wypadowa (10-30), klan (50 do kilku tysięcy)
Skala wyzwania: 2
Skarb: standardowy
Charakter: zwykle neutralny zły
Rozwój: zależnie od klasy postaci

Walka: główną bronią tolloków podczas walki są morgenszterny. Używają dobrych pancerzy i solidnie wykonanych tarcz. Rzadko atakują same, zazwyczaj walczą z przynajmniej kilkoma towarzyszami u boku. Ich najbardziej zabójczą bronią jest trucizna, którą wstrzykują przez szpikulcowato zakończony język.

Trucizna - kiedy tollokowi uda się ukąsić przeciwnika, do ciała ofiary automatycznie przedostaje się trucizna. Ma ona błyskawiczne, silne działanie. Począwszy od następnej tury, przez najbliższe 1k6+2 rund ofiara otrzymuje 1k4+2 punktów obrażeń. Udany rzut obronny na Wytrwałość (ST 20) pozwala zredukować ilość obrażeń o połowę.
KOMENTARZE (1) Zaloguj się aby dodać komentarz. Nie masz konta? Zarejestruj się!
Jok 17 sie 2006, 22:02
W sumie moj ulubiony potwór. Bardzo lubie do niego robic rysunki ;) W sumie Naimad powinienes wymyslac wiecej takich antropomorfow. Mimo ze to goblinoid ja tam uwazam ze jest dosc orginalny ;)

Copyright © 2004-2017 Bestiariusz.pl. Wszelkie prawa do treści, grafiki oraz zdjęć dostępnych na stronie są zastrzeżone na rzecz Bestiariusz.pl lub odpowiednio na rzecz podmiotów, których materiały są udostępnianie na podstawie współpracy z Bestiariusz.pl.

Teraz jest 17 gru 2017, 08:54 — Strefa czasowa: UTC + 1
Engine: NERV 4.0 BETA
Warunki użytkowaniaPolityka prywatnościUsuń ciasteczka