Potwory

Stronghul

tekst archiwalny - 2 sierpnia 2006
Stronghule to intrygujące i zadziwiające istoty, przybyłe z obcego, nieznanego planu egzystencji. Już sam ich wygląd jest dość nietypowy. Stworzenia te nie przypominają żadnej z innych, żyjących na Duaronie istot. Najprościej rzecz ujmując, są to lewitujące pseudohumanoidy. Pseudo, ponieważ nie posiadają nóg, za to zamiast dwóch rąk, mają cztery. W każdej z nich trzymają inną broń. Głowa jest bardzo niewielkich rozmiarów, niemalże „wciśnięta” w kark. Mają małe, niemal niewidoczne usta oraz nozdrza, ale za to duże oczy, koloru od żółtego do jasnozielonego. Należy do tego dodać, że stronghule są bardzo silnej budowy.

Stronghule są spotykane na całym Duaronie. Przedstawiciele ich gatunku nie są na tym Planie spotykani powszechnie, bowiem swój macierzysty świat mają poza egzystencją Aviatora. Niemniej jeśli już ktoś się na stronghula natknie, to najpewniej albo w laboratorium jakiegoś maga, albo w podziemiach jakichś działających jeszcze budynków, albo też ewentualnie w ruinach dawnych twierdz czy fortec.

Usposobienie stronghuli może być bardzo różne. Mają charakter od chaotycznego dobrego, po praworządny zły. Zwykle jednak istoty te nie wchodzą w drogę ludziom, elfom, krasnoludom oraz podobnym rasom - do czasu, gdy Ci nie postanowią łupić miejsc ich zamieszkania. Wściekły strongul jest bardzo niebezpiecznym przeciwnikiem i pojedynczemu poszukiwaczowi przygód z wielką trudnością przyjdzie pokonanie tej bestii. Jak już zostało wspomniane, przybysz ten potrafi w ciągu jednej chwili użyć wszystkich trzech rodzajów broni, jakie posiada. Jeśli swoją akcję przypieczętuje pomyślnie rzuconym zaklęciem, to awanturnik może znaleźć się, delikatnie mówiąc, w trudnej sytuacji. Niemniej stronghula trudno jest wyprowadzić z równowagi. Jest to istota w miarę rozsądna i rozważna, a więc raczej nie atakuje z byle powodu.

Stronghule porozumiewają się między sobą za pomocą mowy oraz telepatii, a z innymi istotami tylko poprzez mowę. Domyślnie znają języki Wspólny i Podswspólny, jednak w ciągu swojego żywota mogą nauczyć się wielu innych. Nie jest więc rzeczą dziwną, jeśli napotkany stronghul zagada do elfickiej postaci w języku elfim lub do goblińskiej w języku goblińskim.

Stronghule żyją zwykle nieco ponad sto lat.

WALKA: Stronghule należą do istot odważnych, nie zważających na własne bezpieczeństwo w walce, dokładnie tak jak berserkerzy. Jednakże kiedy liczba ich punktów wytrzymałości spada poniżej 5, szukają bezpiecznej drogi ucieczki.

Podczas walki używają wszystkich czterech kończyn w czasie trwania jednej rundy. Używają kolejno: topora, buzdyganu, miecza i czarów. Taka kombinacja potrafi zmienić przeciwnika w kupę mięsa, o ile wszystkie rzuty się powiodą ;). Co się jeszcze czarów tyczy - stronghule mają dostęp do wszystkich ofensywnych (i tylko ofensywnych) zaklęć z poziomów 0-3.

Średni przybysz

Kości wytrzymałości: 7k8+25 (67+3pw) (+3 wynikające z atutu Twardość)
Inicjatywa: +4 (+4 Zrę)
Szybkość: 13m (lot - zwrotność słaba)
Klasa Pancerza: 21 (+4 Zrę, +7 naturalny)
Ataki: 3 ataki w ciągu jednej rundy: topór obosieczny +10 wręcz, buzdygan +10 wręcz, długi miecz +10 wręcz
Obrażenia: topór obosieczny 1k8/1k8 +3, buzdygan 1k8+3, długi miecz 1k8+3.
Front/Zasięg: 1,5 m na 1,5 m/ 3m
Specjalne zdolności: czary
Specjalne cechy: redukcja obrażeń 5/+2, widzenie w ciemnościach 18m
Rzuty obronne: Wytrw+6, Ref+6, Wola+5
Atrybuty: S 17, Zr 18, Bd 12, Int 12, Rzt 11, Cha 9
Umiejętności: Ciche poruszanie +10, Czarostwo +5, Nasłuchiwanie +7, Przeszukiwanie +5, Ukrywanie +7, Zauważanie +5, Blefowanie +4, Koncentracja +5, Przebieranie +1, Wyzwalanie się +10, Wiedza (tajemna) +5, Wiedza (plany) +5
Atuty: Niezwykła Zręczność, Walka kilkoma rodzajami broni

Klimat/teren: gorący / podziemia, lochy, opuszczone cytadele i zamki
Występowanie: pojedynczo, para, grupa (4-20)
Skala Wyzwania: 12
Skarb: standardowy
Charakter: bywa różnie, od chaotycznego dobrego do praworządnego złego
Rozwój: 8-12KW
KOMENTARZE (0) Zaloguj się aby dodać komentarz. Nie masz konta? Zarejestruj się!
Nie ma jeszcze żadnych komentarzy.
  • Ostatnie artykuły

Copyright © 2004-2017 Bestiariusz.pl. Wszelkie prawa do treści, grafiki oraz zdjęć dostępnych na stronie są zastrzeżone na rzecz Bestiariusz.pl lub odpowiednio na rzecz podmiotów, których materiały są udostępnianie na podstawie współpracy z Bestiariusz.pl.

Teraz jest 17 paź 2017, 23:08 — Strefa czasowa: UTC + 1
Engine: NERV 4.0 BETA
Warunki użytkowaniaPolityka prywatnościUsuń ciasteczka