Potwory

Darhoun - tekst archiwalny

2 sierpnia 2006
Darhouny to humanoidy nieprzekraczające z reguły dwóch metrów wzrostu, zazwyczaj potężnie zbudowane. Mają umięśnione nogi zakończone stopą z pięcioma ostrymi pazurami. Darhouny mają też nienaturalnie długie ręce, zakończone potężnymi dłońmi, którymi niekiedy mogłyby objąć całą swoją głowę. Darhouny mają brudną, połuszczoną skórę, która jednak odporna jest na bodźce z zewnątrz i zapewnia pewną ochronę. Stwory te zamiast naturalnej twarzy mają czaszkę podobną do ludzkiej, bez większych zniekształceń. Darhouny nie tylko powodują strach, ale także emanują Aurą Strachu. Dzięki temu rzadko kto ma odwagę stanąć z nimi twarzą w twarz.

Broń: darhouny nie używają przedmiotów jako broni. W walce starają się jak najmocniej przerazić przeciwnika i użyć Wysączenia Energii. Jeśli to jednak niemożliwe lub wróg za bardzo się zbliżył, mogą polegać na silnych rękach zakończonych długimi pazurami.

Miejsce występowania: darhouny najlepiej czują się w górskich terenach - oczywiście pod warunkiem, że mają pod dostatkiem pożywienia. Jeśli nie, wyruszają do pobliskich cmentarzy na łowy.

Występowanie: darhouny występują pojedynczo lub w grupach liczących nie więcej niż piętnaście osobników.

Cechy charakteru i zwyczaje: Darhouny to dość silne potwory, które wszędzie wzbudzają grozę. Jeśli w jakimkolwiek mieście pojawiają się pogłoski, że na pobliskim cmentarzu zalęgły się darhouny, owy cmentarz niemal na pewno pozostanie opuszczony, jeśli nie zostanie powołana specjalna elita kapłanów, która mogłaby je wypędzić - zwykli klerycy zazwyczaj uciekają w popłochu, gdy znajdą się w pobliżu tej nieumarłej istoty. Darhouny żywią się ludzkimi zwłokami - podobnie jak ghule. Zresztą nie tylko ludzkimi, bo gdy nie mają możliwości zjadania ludzkich ciał, nie gardzą zwierzęcymi, albo też elfimi czy niziołczymi.

Hierarchia: darhouny nie mają własnej hierarchii - są zbyt głupimi istotami (Intelekt 7) by tworzyć jakiekolwiek społeczeństwa.

Stosunek do magii/bóstw: darhouny nie są w stanie pojąć istoty religii. Zostali stworzeni po to, by sprzeciwiać się sługom Aviatora i niszczyć jego wyznawców, tak więc niszczenie tych istot jest dla Stwórcy zadowalające. Magii również nie używają, gdyż z ich inteligencją graniczyłoby to z samobójstwem...

Porozumiewanie: darhouny nie porozumiewają się ze sobą nawzajem. Kierują się zwierzęcym instynktem; ich jedyna potrzeba to jedzenie. Kiedy są głodne, zrobią wszystko, by zdobyć pokarm. Nawet jeśli musiałyby zabić innego przedstawiciela swojego gatunku. Stwory te wydają z siebie gardłowe ryki i powarkiwania.


Średni nieumarły

Kości Wytrzymałości: 6k10+12 (41pw)
Inicjatywa: +5 (+4 Poprawiona Inicjatywa, +1 Zrę)
Szybkość: 9m
Klasa Pancerza: 15 (+3 naturalny, +1 przeszywanica, +1 Zrę)
Ataki: uderzenie +5 wręcz
Obrażenia: pazury 1k4+2 wręcz, dziób 1k6+2 wręcz
Front/Zasięg: 1,5m na 1,5m/3m
Specjalne ataki: Powodowanie Strachu, Wysączenie energii, Aura Strachu
Specjalne cechy: szybkie leczenie 4
Rzuty obronne: Wytrw+4, Ref+3, Wola+7
Atrybuty: S 15, Zr 12, Bd 14, Int 7, Rzt 10, Cha 11
Umiejętności: nasłuchiwanie +6, ukrywanie +6, wyczucie kierunku +4, zauważanie +7, koncentracja +5, wyzwalanie się +5
Atuty: Poprawiona Inicjatywa, Żelazna Wola

Klimat/teren: każdy/podziemia, góry
Występowanie: pojedynczo, chmara (8-15)
Skala Wyzwania: 7
Skarb: standardowy
Charakter: zwykle neutralny zły
Rozwój: 5-9KW
KOMENTARZE (0) Zaloguj się aby dodać komentarz. Nie masz konta? Zarejestruj się!
Nie ma jeszcze żadnych komentarzy.
  • Ostatnie artykuły

Copyright © 2004-2017 Bestiariusz.pl. Wszelkie prawa do treści, grafiki oraz zdjęć dostępnych na stronie są zastrzeżone na rzecz Bestiariusz.pl lub odpowiednio na rzecz podmiotów, których materiały są udostępnianie na podstawie współpracy z Bestiariusz.pl.

Teraz jest 17 paź 2017, 23:08 — Strefa czasowa: UTC + 1
Engine: NERV 4.0 BETA
Warunki użytkowaniaPolityka prywatnościUsuń ciasteczka