Postacie

Almuar Terlon

tekst archiwalny - 28 lutego 2007
Almuar Terlon to bajarz znany w okolicach Morza Księżycowego. Urodził się w metropolii Mulmaster jako syn dwojga znakomitych bardów. Jego matka była niegdyś powszechnie rozpoznawaną śpiewaczką, a ojciec słynął z zamiłowania do opowiadania historii o wielkich wojnach i wspaniałych bohaterach. Nie było w Mulmaster osoby, która nie znałaby małżeństwa Terlonów.

Zarówno ojciec, jak i matka pragnęli, aby ich syn przejął schedę po rodzicach. Od małego uczyli go więc śpiewu, a każdej nocy, nim zasnął, ojciec do znudzenia opowiadał mu historie, które zapewniły mu sławę. Sprawy mogłyby się potoczyć idealnie po myśli rodziców, jednak kiedy Almuar miał siedem lat, spostrzegli oni, że ich dziecko najzwyczajniej nie nadaje się na barda. Nie potrafił zaśpiewać z uwzględnieniem wszelkich norm muzycznych nawet najprostszych utworów. Także opowiadanie różnego rodzaju prostych historyjek było dla niego nie lada problemem.

Almuara bardziej interesowały zagadnienia związane z magią, aniżeli bieganie po karczmach i zabawianie pijanej publiki. Kiedy miał dziesięć lat, zapragnął uczyć się czarów w prywatnej szkole pewnego miejscowego mistrza, jednak jego rodzice nie zgodzili się na to. Ciągle wierzyli, że z Almuara wyrośnie kiedyś zdolny bajarz. Ich syn nie przestał jednak fascynować się magią. Poznał starszego kolegę, będącego uczniem Mistrza Gherana. Nowy przyjaciel nauczył go kilku prostych zaklęć. W miarę upływu czasu magia Almuara, choć ciągle niezbyt potężna, stawała się coraz bardziej zaawansowana.

Jakiś czas później Almuar począł szukać sposobu na połączenie przymusu bycia bardem oraz pragnienia pogłębiania wiedzy magicznej. Z pomocą przyszedł mu Mistrz Gheran, który dowiedział się od swego ucznia o rozterkach Terlona. Twierdził, że za odpowiednią opłatą będzie on mógł zdobyć recepturę na magiczny eliksir, który uczyni głos Almuara czystym jak u elfa. Chłopiec początkowo był pewien, że stworzenie takiej mikstury jest niemożliwe. O swoim błędzie przekonał się dopiero wtedy, gdy Gheran dał mu na próbę pierwszą porcję. Ku zdziwieniu Almuara, mikstura działała dokładnie tak, jak obiecał Mistrz.

Terlon zebrał potrzebne pieniądze i oddał je Gheranowi w zamian za recepturę. Chłopiec wnet pojął, jak należy przyrządzać eliksir i z czasem robił coraz większe postępy w sztuce bardów. Państwo Terlon byli zachwyceni nagłym pojawieniem się talentu u ich syna i z wdzięczności złożyli dziesiątą część swych bogactw w ofierze dla Tymory.

Almuar rozpoczął od występowania w miejscowych karczmach. Początki nie były dla niego trudne. Przed każdym występem łykał kilka kropel mikstury. Koncerty były udane - publika się cieszyła, a Almuar nie dość, że zdobywał sławę, to jeszcze zarabiał na śpiewaniu całkiem niezłe sumki. Kiedy w Mulmaster był już rozpoznawany, zaczął wyjeżdżać wraz z karawanami do różnych miast, by dawać koncerty. Jego głos urzekał publikę. Po kilku latach takiego koncertowania stał się jednym z najsławniejszych bardów Morza Księżycowego.

Kariera Almuara układała się doskonale. Do czasu. Pewnego dnia dostał wiadomość z żądaniem opłaty za milczenie. To Gheran zagroził, że jeśli Terlon nie będzie odprowadzał dla jego szkółki części swoich zysków, fani dowiedzą się o jego oszustwie...

Terlon jest niezbyt wysokim, szczupłym człowiekiem o dziecięcych rysach twarzy. Potrafi machać mieczem, choć nie jest mistrzem fechtunku. Do niedawna był spokojny i ustatkowany. Ostatnio jednak przechodzi pewną przemianę. Z zamkniętego w sobie chłopca stał się porywczym, pewnym siebie młodzieńcem świadomym swej sławy i wykorzystującym ją do różnych celów. Niedawno podpadł straży miejskiej w Voonlar, wszczynając w karczmie bójkę, której efektem była śmierć czworga elfów. Odpowiednia łapówka szybko jednak ostudziła zapędy strażników, którzy zdecydowani byli go aresztować.

Czy publika odwróci się od Almuara, gdy prawda o jego beztalenciu wyjdzie na jaw? Czy mag aby nie docenia barda, który w czasie swego koncertowania zjednał sobie wielu potężnych przyjaciół? A może Terlon posunie się do ostateczności i postanowi wyeliminować oponenta? W końcu, czy Almuar będzie się cieszył taką samą opinią jak rodzice, czy też sława uderzy mu do głowy?

Almuar może być zarówno postacią dla gracza, jak i interesującym NPC-em, który może zainspirować MG do stworzenia tzw. jednostrzałówki.


Imię: Almuar Terlon
Płeć: mężczyzna
Rasa: człowiek
Klasa: bard, 5 poziom
Skala wyzwania: 5
Rozmiar: średni
Kości wytrzymałości: 5k6 (24pw)
Inicjatywa: +5 (+1 Zrę, +4 Doskonalsza inicjatywa)
Szybkość: 9m
Klasa pancerza:
Atak: rapier +3\
Obrażenia: 1k6+1
Specjalne cechy i zdolności: muzyka bardów, wiedza bardów, kontrpieśń, fascynacja, inspirowanie odwagi +1, inspirowanie biegłości
Rzuty obronne: Wytrw+0, Ref+3, Wola+3
Umiejętności: Blefowanie +7, Ciche poruszanie +4, Czarostwo +7, Dyplomacja +5, Koncentracja +2, Nasłuchiwanie +1, Przebieranie +8, Fałszerstwo +2, Stosowanie magicznych urządzeń +7, Ukrywanie się +4, Występy +7, Wyzwalanie się +6, Zbieranie informacji +7, Zręczna dłoń +6, Zauważanie +6, Wspinaczka +5, Pływanie +6
Atuty: Cwaniactwo, Zmysł Walki, Doskonalsza inicjatywa
Charakter: chaotyczny neutralny
Czary: czary znane:
a) poziom 0: Kuglarstwo, Odporność, Odczytanie magii, Naprawa, Tańczące Światła, Wykrycie magii
b) poziom 1: Identyfikacja, Zauroczenie osoby, Hipnoza, Brzuchomówstwo
c) poziom 2: Gracja kota, Przyzwanie potwora II.
KOMENTARZE (2) Zaloguj się aby dodać komentarz. Nie masz konta? Zarejestruj się!
Gris 15 lis 2007, 20:10
Praca bardzo dobra zarówno pod względem fabularnym jak i mechanicznym choć nie ma rewelacji. Szczególnie zasługuje na pochwałę ciekawy koniec historii w którym dajesz MP możliwość łatwego wprowadzenia w kampanię strutego barda.
Brakuje mi szerszego opisu zapędu do magii chłopaka. Skoro osiągnął to co chciał to czemu nie kontynuuje nauki czarów ?
Ocena : 4+/6
Kristof Dernhest Eidenfel 28 lut 2007, 21:52
Ciekawa postać. Jedna tylko taka niewielka uwaga - użycie słowa "fani" w takim tekście jest trochę chyba nie na miejscu, taki niewielki anachronizm :)
Poza tym - naprawdę spoko.
  • Ostatnie artykuły

Copyright © 2004-2017 Bestiariusz.pl. Wszelkie prawa do treści, grafiki oraz zdjęć dostępnych na stronie są zastrzeżone na rzecz Bestiariusz.pl lub odpowiednio na rzecz podmiotów, których materiały są udostępnianie na podstawie współpracy z Bestiariusz.pl.

Teraz jest 26 maja 2017, 23:32 — Strefa czasowa: UTC + 1
Engine: NERV 4.0 BETA
Warunki użytkowaniaPolityka prywatnościUsuń ciasteczka