Klasy

Nożownik

tekst archiwalny - 1 sierpnia 2006
Nożowników jest wielu, tak wielu, jak i samych noży. Jeden będzie cichym skrytobójcą, inny rzucającym się w szale berserkerem, jeszcze inny zwyczajnym karczemnym obijmordą. Dzieli ich bardzo dużo, łączy obsesyjne umiłowanie noży. Sztylety, kuchenne tasaki, rzutki i zwykłe noże do masła – póki można zrobić nimi krzywdę, znajdują się w obrębie zainteresowań Nożownika. Przedstawicieli tej profesji odrzucają ogromne ostrza, topory, dzidy, łuki i kusze. Każda klasa jest tak samo odpowiednia na nożownika i tyle jest historii dochodzenia do szczytu mistrzostwa we władaniu nożami, ilu jest Nożowników. Najważniejszym atrybutem przedstawicieli tej klasy jest oczywiście zręczność, jednakże są to wojownicy bardzo wszechstronni i dla każdego co innego może być ważne.

Kość wytrzymałości: k8

Wymagania:
Oto wymagania, jakie musi spełnić postać, aby zostać Nożownikiem:
Bazowa premia do ataku: +5
Atuty: zogniskowanie (sztylet), finezja w walce, szybkie wyciąganie broni
Charakter: dowolny chaotyczny

Umiejętności klasowe: [b] Ciche poruszanie (Zr), Ukrywanie (Zr), Równowaga (Zr), Skakanie (S), Wspinaczka (S), Zastraszanie (Cha), Tajniki dziczy (Rzt),


Poziom|Bazowy atak|Wytrwałość|Refleks|Wola|Specjalne

1. |+0 |+0 |+2 |+0 |Tylko nóż, Dwa noże, Rzut, Ukradkowy atak+1k6
2. |+1 |+0 |+3 |+0 |Nadzwyczajne zogniskowanie, Wbicie, Spokój duszy
3. |+2 |+1 |+3 |+1 |Ostrość
4. |+3 |+1 |+4 |+1 |Specjalizacja w nożu, Redukcja 3/-
5. |+3 |+1 |+4 |+1 |Ukradkowy atak +2k6, Oczy dookoła głowy
6. |+4 |+2 |+5 |+2 |Doskonała walka dwoma nożami, Zaskoczenie
7. |+5 |+2 |+5 |+2 |Redukcja 5/-, Hipnoza
8. |+6 |+2 |+6 |+2 |Nadzwyczajna specjalizacja, Szybki rzut
9. |+6 |+3 |+6 |+3 |Ukradkowy atak +3k6, Potężniejsze wbicie
10. |+7 |+3 |+7 |+3 |Pchnięcie krytyczne, Redukcja 7/- >


Biegłości w broni:
Nożownik nie otrzymuje żadnych nowych biegłości w broniach czy w pancerzach. Wszystkie zdolności może wykonywać tylko wtedy, gdy używana przez niego zbroja daje 4 lub więcej maksymalnej premii ze zręczności.

Tylko nóż: Dla przedstawiciela tej profesji „nożem” jest każde ostrze do 50cm, nieważne, czy zadaje obrażenia cięte, czy kłute. Wszystkie zdolności odnoszą się właśnie do tego typu broni.

Dwa noże: Jeśli Nożownik ma w obu rękach noże, jest traktowany, jakby miał atuty Oburęczność i Walka dwoma broniami. Noże są oczywiście lekkie.

Rzut: Nożownik może każdym nożem rzucić tak, jakby był to nóż do rzucania. Od razu po rzucie ma w ręku następne ostrze (chyba, że takowego nie posiada), i może dalej atakować. Może więc w jednej rundzie, mając trzy ataki pierwszą ręką i jeden drugą, pierwszy wykorzystać na rzut, drugi na uderzenie, trzeci na rzut, a czwarty, z drugiej ręki, na uderzenie. Nigdy nie prowokuje przy tym okazyjnych ataków. Na potrzeby tych ataków nożownik może wziąć atuty: szybki strzał, bezpośredni strzał, daleki strzał.

Ukradkowy atak: Jak zdolność łotrzyka.

Nadzwyczajne zogniskowanie: Postać otrzymuje premię +2 do wszystkich ataków nożami. Premia ta kumuluje się ze zogniskowaniem.

Wbicie: Jeśli nożownik od 2. poziomu trafi atakiem nożem wręcz, może zostawić broń w ciele przeciwnika. Wyjęcie tak wbitego ostrza będzie akcją, będącą odpowiednikiem ruchu, zaś w każdej rundzie, gdy nóż tkwi w ciele, przeciwnik otrzymuje 5 obrażeń i -2 do wszystkich testów z powodu bólu. Nożownik może wbić w rundzie jeden nóż. Od 9 poziomu może korzystać z tej umiejętności rzucając, jeśli tylko przeciwnik znajduje się w promieniu 9 m.

Spokój duszy: Nożownicy są impulsywni, chaotyczni i dość dzicy, ale jedność z ostrzem, jego gładkość, równa powierzchnia i prosta budowa, uczy ich nie tylko zabijania. Nożownik może zawsze opanować gniew… Gdy w czasie walki wykonuje czynność, która wymaga skupienia, może 3 + mod. z Int. razy dziennie dodać swój podwojony poziom do wyniku testu, może o tym zadecydować po wykonaniu testu.

Ostrość: Nożownik wie jak uderzyć, żeby bolało. Wszystkie ataki nożami mają zasięg krytyka zwiększony o 2. Kumuluje się to z ostrością broni i atutami.

Specjalizacja w nożu: Postać otrzymuje +2 do wszystkich obrażeń zadawanych nożami. Jeśli Nożownik był wojownikiem, to premia ta nie kumuluje się z tą, z wojowniczej specjalizacji.

Redukcja obrażeń: Postać, dzięki długiemu obcowaniu z bronią kłutą i sieczną, otrzymuje małą redukcję obrażeń na ten typ zadawanych ran. Premia ta wynosi 3 na poziomie 4, 5 na 7 i 7 na 10.

Oczy dookoła głowy: Nożownik 5 poziomu nie może być flankowany. Atak ukradkowy łotrzyka będzie działać, jeśli jest o 4 poziomy zaawansowania lepszy. Ponadto dostaje premię +2 do rzutu obronnego na refleks i do inicjatywy.

Hipnoza: Przedstawiciele tej klasy bawią się nożami, które krążą niczym żywe w ich dłoniach. Przeciwnik lub dowolna inna osoba, która przez przynajmniej rundę będzie patrzyła się na obracany w rękach Nożownika oręż, staje się otumaniona, chyba że wyjdzie jej rzut obronny na wolę w wysokości 10 + poziom nożownika + połowa jego modyfikatora ze zręczności (zaokrąglana w dół). Nożownik może otumanić naraz tyle osób, ile ma poziomów w tej klasie, dzielone przez dwa.

Doskonała walka dwoma nożami: Od 6 poziomu Nożownik nie cierpi żadnych kar, jeśli walczy dwoma nożami.

Zaskoczenie: Atakując ostrzem ukrytym (w rękawie lub, na przykład, w fałdach ubrania) nożownik uderza precyzyjnie, obniżając siłę lub zręczność przeciwnika o 2. Może wykonać taki atak raz na walkę.

Młynek: Nożownik 7 poziomu może wyprowadzić dodatkowy atak drugim nożem z pełną bazową premią do ataku. Zdolność ta zastępuje atut Doskonalsza walka dwoma broniami.

Nadzwyczajna specjalizacja: Nożownik doskonale wie, jak władać swoim ulubionym orężem. Dodaje kolejne, kumulatywne +2 do obrażeń.

Szybki rzut: Postać może wykonać dodatkowy rzut z najwyższą premią do ataku w rundzie.

Pchnięcie krytyczne: Mnożniki wszystkich uderzeń nożami rosną o 1. Ponadto przeciwnik, który zostanie uderzony krytycznie, musi wykonać rzut na Wytrwałość o ST równym zadanym obrażeniom, inaczej umrze. Pchnięcie nie działa na stworzenia odporne na trafienia krytyczne. Nożownik może go użyć 3 + modyfikator ze zręczności razy dziennie. O jego użyciu musi zadecydować przed wykonaniem rzutu na trafienie, w razie nie uzyskania krytyka, użycie przepada.
KOMENTARZE (3) Zaloguj się aby dodać komentarz. Nie masz konta? Zarejestruj się!
~Wielebny 30 paź 2007, 12:37
Tak, wiem, nóż to groźne narzędzie. przypadkiem wczoraj się o tym przekonałem. I chociaż bandaża z łapy przez miesiąc nie zdejmę, to nożownik jest za silny. Hipnoza? Redukcja obrażeń lepsza niż u epickiego barbarzyńcy?! Za dużo.
~nieznanysprawca 18 mar 2007, 00:18
mocno przesadzone, ale ogólnie pomysł dobry
~alw 24 sie 2006, 16:38
Mocne... chyba za mocne, ale i tak wykorzystam w sesji.

Copyright © 2004-2017 Bestiariusz.pl. Wszelkie prawa do treści, grafiki oraz zdjęć dostępnych na stronie są zastrzeżone na rzecz Bestiariusz.pl lub odpowiednio na rzecz podmiotów, których materiały są udostępnianie na podstawie współpracy z Bestiariusz.pl.

Teraz jest 20 sie 2017, 10:34 — Strefa czasowa: UTC + 1
Engine: NERV 4.0 BETA
Warunki użytkowaniaPolityka prywatnościUsuń ciasteczka