Broń i przedmioty

Ząb Malara

tekst archiwalny - 6 kwietnia 2008
Malaryta w niedźwiedziej postaci od dłuższego czasu kręcił się przy obozowisku. Od kilku godzin w jego części lasu obozowali intruzi. Nie wyglądali na wyznawców Malara, a raczej na awanturników z miasta, przybyłych do dżungli w poszukiwaniu przygód. - Chcą przygód, to je znajdą - pomyślał i wznowił nasłuchiwanie.

- ... zaatakować świątynię i znaleźć w końcu ten ząb - Malaryta słyszał ledwie strzępki wypowiedzi
- ... nie tylko sławę, ale i pieniądze. Dużo pieniędzy.

Hazor wiedział już dostatecznie dużo. Powoli wycofał się w głąb lasu, kierując się prosto do świątyni. Mniej więcej w połowie drogi mruknął pod nosem: "Morfus". W miejscu potężnych, niedźwiedzich łap pojawiły się ludzkie ręce. Czuł, jak zwierzęca głowa przybiera w końcu człowiecze kształty. Wrócił do swej pierwotnej postaci.

Przyspieszył kroku. Prawdopodobnie jeszcze tej nocy wraz ze współwyznawcami będzie musiał odpierać atak miejskich awanturników. A to będą mieli niespodziankę... - pomyślał i by nie tracić czasu, ruszył biegiem.


Aloras Gedin – „Legendy Wybrane”



++

Czasy Kłopotów to okres, o którym wszyscy chcieliby zapomnieć. Zarówno bogowie, jak i śmiertelnicy, doskonale pamiętają tarapaty, w jakie wtrąciła ich chciwość Bane'a i Myrkula. Niemniej jednak w Faerunie do dzisiaj można znaleźć miejsca i przedmioty, które nie pozwalają wyrzucić z pamięci tego mrocznego okresu. Najdoskonalszymi zaś pamiątkami z Czasów Kłopotów są boskie relikwie.

O Zębach Malara słyszał każdy wyznawca Władcy Bestii. Legendy o nich nie uszły też uwadze poszukiwaczy artefaktów. Jak powszechnie wiadomo, Malar, bóstwo potworów i likantropów, stoczył w Czasach Kłopotów przegraną walkę z Nobanionem, bogiem dobrych stworzeń. Upadając, jego naszyjnik z zębami tuzina pokonanych niegdyś bestii został zerwany, a wszystkie jego elementy rozsypały się po placu boju. Po tym, jak bóstwa wróciły do niebios, Zęby Malara zostały umagicznione. Dziś wyznawcy Władcy Bestii stawiają sobie za cel odnalezienie wszystkich zębów. Relikwie te mają tak naprawdę znaczenie czysto symboliczne. Są dużo warte w oczach Malarytów oraz łowców artefaktów, lecz jako takie nie posiadają wcale wielkiej potęgi.

Osoba nosząca Ząb Malara ma możliwość przemiany w potwora w dowolnej chwili i na dowolny okres czasu. Rodzaj bestii, w jaką się przemieni, zależy od tego, do jakiego stworzenia należał niegdyś ząb. Po śmierci potwornej postaci, noszący wraca do postaci ludzkiej i może użyć artefaktu ponownie dopiero następnego dnia. Zębów Malara jest dwanaście i każdy z nich daje możliwość przemiany w zupełnie inne stworzenie. Relikwie różnią się na tle zwyczajnych „potworzych „zębów tym, że bije od nich łatwo wyczuwalna magiczna aura, a także nieopisaną wręcz wytrzymałością. Wszelkie konwencjonalne metody destrukcji zdają się nie robić na Zębach Malara żadnego wrażenia. Zniszczenie relikwii mieczem, toporem czy młotem jest niemożliwe; ba! w tym przypadku zawodzi nawet magia.

Spośród dwunastu Zębów Malara cztery zostały już odnalezione. Trzy z nich znajdują się u kultystów z Doliny Lodowego Wichru, jednym zaś cieszą się Malaryci z Samotnej Kniei na Wybrzeżu Mieczy. Każdego roku z różnych miast wyruszają ekspedycje mające odnaleźć pozostałe Zęby. Jednak nie próżnują także sami wyznawcy Malara i niekiedy organizują nawet kilkunastoosobowe grupki, których jedynym celem i zadaniem jest odnalezienie bezcennych relikwii. Jest to tym bardziej niesamowite, że, jak już zostało wspomniane, Zęby Malara nie dają wymiernej potęgi - pozwalają jedynie na przemiany w rozmaite potwory. Jedyną niespotykaną rzeczą jest to, iż posiadająca ząb istota może pozwolić sobie na przemianę w dowolnym momencie i na dowolny czas - oczywiście do chwili, gdy zwierzęca postać nie zostanie uśmiercona. Wtedy trzeba czekać; od śmierci bestii musi minąć doba, nim Ząb się „zregeneruje”. Niezależnie od tego, w jaką bestię zmienia się nosząca Ząb osoba, na czas przebywania w potwornej postaci zyskuje specjalną cechę - jej rany goją się w bardzo szybkim tempie, przez co staje się celem trudnym do pokonania.

Właściwości:
- nosząca Ząb osoba może w dowolnym momencie i na dowolny okres czasu przyjmować potworną postać, po wypowiedzeniu słowa "Morfus". Ponowne jego wypowiedzenie przywraca noszącemu pierwotny wizerunek,
- podczas przebywania w potwornej postaci, osoba nosząca ząb zyskuje zdolność leczenia ośmiu punktów wytrzymałości na rundę (szybkie leczenie 8).

Istnieje dwanaście zębów. Każdy z nich umożliwia przemianę w konkretnego potwora:

1. Barghest
2. Bazyliszek
3. Chimera
4. Cienisty mastiff (znaleziony przez kultystów z Dolin Lodowego Wichru)
5. Eteryczny drapieżca
6. Girallon
7. Hydra (znaleziony przez kultystów z Doliny Lodowego Wichru)
8. Krenshar
9. Mantikora
10. Niedźwiedź (znaleziony przez kultystów z Samotnej Kniei)
11. Minotaur
12. Wyjec (znaleziony przez kultystów z Doliny Lodowego Wichru)
KOMENTARZE (1) Zaloguj się aby dodać komentarz. Nie masz konta? Zarejestruj się!
Misiekh 10 lut 2012, 22:07
Nie znam dedeków, ale artefakt wygląda na całkiem fajny. Jedno tylko co mnie trochę rozbawiło, to nazwa jednego ze stworów - cienisty mastiff :D Kojarzy mi się z takich spasionym psiakiem o pofałdowanej skórze :D

Copyright © 2004-2017 Bestiariusz.pl. Wszelkie prawa do treści, grafiki oraz zdjęć dostępnych na stronie są zastrzeżone na rzecz Bestiariusz.pl lub odpowiednio na rzecz podmiotów, których materiały są udostępnianie na podstawie współpracy z Bestiariusz.pl.

Teraz jest 24 lip 2017, 19:35 — Strefa czasowa: UTC + 1
Engine: NERV 4.0 BETA
Warunki użytkowaniaPolityka prywatnościUsuń ciasteczka